17/10/2011

isnin 17oct

act benda aku nak ingat sampai bila2.
permulaan dan pengalaman.wlupon baru 8w mcmtuh,aku nak recall nnti.


setiap org berbeza,tambah2 lagi bila mengandung.ade mood atau perangai yang tak di sangke2 akan muncul
aku perasaan aku mcm tuh jugak.aku blaja cara2 calm,bersedia,redha,tawakal and berani dlm diam2.so rase nye aku boleh.and aku mmg nak train hidup yg aman damai wlupon aku ade masalah 100x lebih berat dr org luar sana.biar org nampak kekuatan kite melawan kelemahan kite..btul kan.

so setiap kali aku dpt news org itu positif,org sane bersalin,dpt girl,dpt bby boy..mula2 akan terbit perasaan tak puas ati..tp dlm a few second,aku cpt2 bpikiran baik dan sambut berita itu dgn hati terbuka dan enjoy moment tuh same2 mereka.then result nye..tak timbul rase dengki or menyampah.menarik btul pyschology ni.

since aku dah pregnant,aku mmg betul2 hargai setiap detik ni dgn rase gembira wlupon kadang2 aku rase perhatian suami cam kureng skit.tp nak sedapkan ati,aku just anggap die penat seharian berkerja dgn melayan kerenah aku n ank aku.yeah 2-2 nak manja ngan die.kdg2 berangin gak die..haha..tp die tak brani berangin ngan aku..tambah2 aku slalu ngade2 tanak masak n minta die urus ank sulung kami.nasib tak pernah merungut,,fuhhh (bygkan ank aku dah 2y6m++ sepanjang die minum FM,bila tgh malam baru bape kali je aku buat kan susu ank aku..d rest die yg buat kan..hehhe.aku sedap je tido)
tp aku taleh la nak malas2 slalu.aku masak la jugak..sian syg2 ku tuh.
tp aku cepat la mual bila tgk mknan yg dah siap masak(ape yg aku masak la.)lagi yg berkuah2 pekat..aiyaa mmg tak lalu la..tp pelik nye..dlm mual2 aku stil leh jamah makanan tuh..then mula la bertambah2..pas dah kenyang bila terpikir alik,biar betul aku mkn benda tuh..mula la dtg nak muntah suma..tp tak pun muntah.

sejak aku nandung jugak,aku suka sgt melayan kerenah ank sulung aku.die tak nakal pon.mcm biase2 je..tp kerenah die kelakar n suke buli abah die.benda plg ketara,die takkan kuar rumah if abah die g kedai org trun bawah same2..sanggup die teman aku kat rumah..aku saje je suh die g jln2 naik motor.jwpan die nanakkk..smpai keras kan badan tanak bergerak..dulu tak camni.pantang abah die buka pintu,menonong je nak kuar..hehe..
ada nampak ciri2 nak jage mak n adik die..smlm main ank patung bukan main lagi..siap nenen kan patung tuh,baring kan kat bantal,tukarkan pempes,cium patung tuh..hehe.tatao sape ajar die...d best moment ever,die rajin pegang or tepuk perut aku n panggil baby baby.. :) tp yg tak best nye..tido lasak bebenor,abis perut aku di tendang nye..sbb die tido mesti nak dgn aku..muka kn ngadap die.tgn die meraba muka or kening aku..bontot kasi abah pok(tepuk2).

alhamdulillah,aku kurang marah since tao menandung ni..ade lah marah cuma..lagi suka bertenang dr meraban..suma agak ank perempuan.tp aku rase mcm lelaki.name pon aku dah pk2 tok baby boy..so kn tggu la..

ahah ni byk merepek je.takde benda sgt pun yg jadi..simpton menandung pon takde sgt.kerap ke toilet jela..letih sungguh..yg lain aku pasan bdn cepat je respon nak tido..golek2 peluk bantal pon dah mamai..heheh..tenaga,cergas,pantas stil same lagi..aku mohon sgt pade Tuhan,smoga 40mggu ni selamat la seadanye..

taaa

No comments:

Post a Comment