05/10/2011

7minggu

haha.mungkir janji.
last week tak update apape.mls lagpon
sbb blum rasmi mengandung ke tak selagi tak jumpe doc.
so semalan dah pegi.kali ni ngade2 nak check up tempat lain dr sblum ni, dulu just klinik biasa
Husband aku dah risau check up cecah 100++..tp tak smpai pon,n lagi murah dr previous clinic yg aku slalu check up 1st pregnancy dulu..total bil include scan and ubat just RM75.
siap dapat free sample susu.nurse bg as a gift.cuba mane2,then leh decide beli susu mane yang suka..hehheh

ni dia gift tuh

bley la cuba.before ni aku gune enfamama.and puas hati la hasil nye.tgk anak aku cerdik je(eh aku rase suma budak cerdik..hehhe).so dis time dapat rase susu lain.aku plan nak tukar brand lain pon..

ok sambung balik adegan di spital,

smlm aku siap survey bilik n pakej bersalin..so far,boley la..ohh lupa,smlm aku g kat pusar perubatan damansara damai or name lain damansara damai medical center.
ala,aku nak tepek pakej and harga..tp mane tah pamplet..next entry aku try buh..
plan mmg nak bersalin sini.sbb smlm pon aku dah register monthly check up kat sane..so record diorg pegang..aku tak bw balik buku/or detail ttg pregnancy pon..just bawak balik umah scan nye pic je
 
btw baby stil kecik..mcm anggur je..terlalu kecik..so takpe.aku just nak tgk..n alhamdullilah..everything ok..
just pelik,doc tak check tekanan darah n amik berat badan aku..maybe next appt kut (haa sedapkan ati)

so ni info untuk kandungan 7 minggu

Minggu 7
Bayi
Lubang hidung, bibir, lidah dan giginya dalam proses pembentukkan. Manakala kaki dan lengannya kian berkembang. Dalam pada itu, tulang belakang, usus dan otak hampir terbentuk.
Anda
Anda mungkin berasa pening ataupun pengsan jika berdiri terlalu lama. Selain itu, jika terpaksa berada dalam keadaan sesak, anda juga mungkin berkeadaan sebegini. Anda juga mudah berasa letih.

eh eh aku blum rase pening2 lagi..heheh..sihat walafiat..mudah2an aku tak mabuk or apape yg teruk2 berlaku la..slalu berdoa pade Allah,permudahkan la segala nye..Insyaallah

ni pic scan baby 7 wiks


nampak kan bulatan kecik tuh and dalam tuh adelah embrio..kecik je kan.mcm bintik je.dokter pon takleh nak estimate due date.tp aku tak kisah.just nak tgk keadaan baby n rahim aku.sbb ade a few time,macam cramp n denyut2.risau gak..so normally,everything's ok..well done baby..hehhe

k see ya..

No comments:

Post a Comment