14/10/2011

2bulan

hai
pemalas sungguh aku ni..nak hapdet blog mcm nak byr utang..liat bebenor.
byk je nak story,tp malas die tahap dewa la..ni pon gigihkan jugak.
motif wat blog ni sbgai tanda kenangan bila da abis beranak nnti..hehhe

last entry ade aku ckp nak bg tao pakej bersalin kat tmpat aku cek up tuh.
aku tak smpat pergi spital lain lag..yg berdekatan mcm pusrawi kota damansara and putra medical center sg buloh.
so aku mmg nak salin kat sini jela..dekat sgt..5-10minit je dr umah..lgpun aku tanak susah kan husband and ank sulung aku.

so ni la pakej diorg..

sorry..nampak keremot..ni la gaya pemalas..main sumbat je dlm henbeg..dah mcm pembungkus nasi lemak dah


aduih lunyai betul

ok pade yg tak clear
utk normal (2h1m).start dr rm1700-1900 (bilik 5katil,yg ni hasben taleh teman.lepas jam 10pm kn kluar)
bilik jupiter lak,satu katil..harga dr rm1960-rm2200.yg ni bilik die kecik skit.aku dah survey n bau toilet..yerkk..maybe tak kemas btul mase aku dtg ni.
lagi satu bilik deluxe..ni besar n ade sofa bed,so hasben leh tido di situ..jupiter takde sofa bed..kn bawa toto la..then price start dr rm2500-2950
so yg plg mahal superior,ni mmg bapak besar.ade kabinet baju n kabinet tv lagi..ni nak suh satu family tido pon takpe..start pakej dr rm2800-rm3200..

tp c-zer lain la harga
4hari 3malam die nye pakej
jasmine (5katil) = rm4050-rm4350
jupiter (1katil w/o sofa bed) = rm4250-rm4550
deluxe (1katil w sofa bed) = rm4450-4850
superior (1katil n besar yg amat)= rm4900-5350

yg best suma ade tv.flat screen tak silap..bilik 5 katil pon ade 5 tv kat stiap katil masing2.
kat sini ibu yg pas salin,pihak spital galak kan berjalan sndri untuk amik baby n susukan..sbb takut darah beku kat jahitan..tp klu czer maybe ade pertimbangan la..

untuk pilihan aku mungkin aku ambik jasmine room or jupiter room.tgk pade keadaan mase tuh..sbb tatao pack atau tak mase aku salin nnti
mcm biase la,ade la perlu tambah2 lagi duitnye..heheh

tok
vaccum/forcep: rm350
epidural/painless delivery: rm 750
breech: rm350
doctor on call: rm 300-rm400

tok dokter on call ni..die doc yg pakar saje akan sambut.let say kite bersalin pagi,around 10am ke..then doc tuh waktu keje die 3pm..so kire on call la.sebab doc kamal ni sorang je yg smbut bersalin..eh betul ke name doc ni..aku hentam je..lupe2 la..hehe
tp epidural ni aku mcm nak ambil la..sbb aku dah rase sakit nak salin ni..Subhanallah..dasyat.takleh nak cite..hehheheh
tp tgk la ms tuh mcm mane kan..hrap2 dipermudahkan...sape nak salin lambat2kan.Insyaallah

so smpai sini jela ...so far aku tak mabuk lagi..n suma ok..mual2 angin tuh biase la..Alhamdullilah..syukur sgt..pening pon takde..minggu depan tgk la eh..tah hapdet ke tak ni..klu ade isu yg menarik Insyaallah..

bye

No comments:

Post a Comment